Citroen


Citroen története

André Citroen, egy lengyel bevándorló fia, miután már a Morsnak is dolgozott és az Egyesült Államokban kellőképp kitanulmányozta a modern termelési módszereket, 1919-ben autógyárat alapított Párizsban. Első sikerjárműveinek terve Jules Salomontól származott, aki a Le Zébre-től jött át a céghez. A legésszerűbb szempontok szerint épített kis, gazdaságos négyhengeresek forradalmasították a francia autópiacot.
A Citroen története és modellek+VIDEÓ

A mértékadó Citroen


A C3-as „Tréfle” (Treff) típus egy másolatát az Opel 1924-ben”Laubfrosch” (Levelibéka), néven dobta piacra. A Citroen mértékadó lett a futószalaggyártásban, a kereskedelmi-vevőszolgálatban, szociális téren és az áruértékesítés előmozdításának terén. 



A Citroen és az Eiffel-torony


Elsőként bérelte ki az Eiffel-tornyot, és látta el világító reklámjaival. A cég néhány expedíciót is finanszírozott, melyek lánctalpas járművekkel vágtak neki, hogy keresztülszeljék Afrikát és Ázsiát. A csábító, bár nyereséget nem hozó területeken való túlságosan nagy elkötelezettség, no meg a rövidtávon nem amortizálódó, igen nagy gyártási beruházások, a világgazdasági válság idején arra kényszerítették a Citroen-t, hogy lényegbevágó intézkedéseket hozzon: Michelin, a fő hitelező, 1933/34-ben megszerezte a részvények többségét.



A Citroen hosszú távú értékesítései


Ugyanebben az időben Quai Javel-en új, nagyszériás kocsi született, amely-csekély változtatásokkal-1934-től 1957-ig a gyártási programban maradt. Ezek voltak a legendás, acélkarosszériás, torziós rugózású, első kerékhajtásúak (7 CV, 11 CV, 15 CV). Ezeket az autókat, melyek nem utolsósorban kiváló úttartásukkal tűntek ki, több országban is gyártották licencben. A háború után a kis 2 CV, 1955-től pedig a DS 19 szerepelt újra az újságok főcímeiben. Ezek az autók a hosszú távú értékesítést célozták meg. 





A Citroen jeleskedése


A Citroen továbbra is első kerékhajtással, rafinált rugózási rendszerével, illetve a lehető legnagyobb mértékű komforttal jeleskedett az autópiacon. 1966-ban a német NSU céggel megállapodást kötöttek egy Wankel motoros kocsi közös kifejlesztéséről, ám a Comotor cég már nem vett részt az akcióban. Csupán 1969-ben végeztek néhány kísérletet forgódugattyús motorokkal, melyeket prototípusok egy sorába építettek be (M35). 



A Citroen közös érdekeltségű körei


1968-tól 1975-ig a Citroen rövid időre a Maserati partnere lett. A Panhard céggel a vállalat már 1965-ben fuzionált. A Michelin a Citroen vezetését 1974-ben átruházta a Peugeot-csoportra, amely 1976-ban megszerezte a részvények többségét. 1979-ben a PSA-konszern volumene kibővült a Chrysler-France márkájával, s ez által a Citroen, a Peugeot és a Talbot (annak előtte Simca) közös érdekeltségű körbe került. 
Automobiles CITROËN
TípusA PSA Peugeot Citroën leányvállalata
Alapítva1919.
SzékhelyFranciaország PárizsFranciaország
Iparágjárműipar
Termékekautók
Alkalmazottak száma13,900
AnyavállalataPSA Peugeot Citroën


Citroen modellek és típusok


Citroen 2 CV 
Citroen ACADIANE 
Citroen AMI 
AMI Break 
Citroen AX 
Citroen Berlingo 
BERLINGO Kasten 
Citroen BX 
BX Break 
Citroen C15 
C25 Bus 
C25 Kasten 
C25 Pritsche/Fahrgestell 
Citroen C3 
C3 Pluriel 
Citroen C5 
C5 BREAK 
Citroen C8 
Citroen CX 
CX Break 
Citroen DS 
DS Break 
Citroen DYANE 
Citroen EVASION
Citroen GS Break 
Citroen ID
ID Break
Citroen Jumper 
JUMPER Bus 
JUMPER Kasten 
JUMPER Pritsche/Fahrgestell 
Citroen Jumpy 
Citroen LNA 
Citroen Saxo 
Citroen Visa
Citroen Xantia
XANTIA Break 
Citroen XM 
XM Break
Citroen Xsara 
Xsara Break
XSARA Coupe 
XSARA PICASSO 
Citroen ZX 
ZX Break

Az új Citroen C4 2011.


Az új Citroen C4 belseje.

Citroen hivatalos oldala: http://www.citroen.hu/fooldal/#/fooldal/