Bayerische Motoren Werke AG | |
Típus | Részvénytársaság (ISIN: DE0005190003) |
Alapítva | 1916. március 7-én Bajor Repülőgépgyárként |
Székhely | |
Vezetők | Dr. Norbert Reithofer |
Iparág | járműipar |
Termékek | autók és motorkerékpárok |
Árbevétel | 50.68 milliárd euró (2009) |
Alkalmazottak száma | 106 575 |
Leányvállalatai | MINI, Rolls-Royce |
Jelenlegi modellkínálat
A jelenlegi modelleket méretosztályonként tartják számon. A BMW 2004-ben bejelentette, hogy a szedánokat és kombikat (nevük Touring) páratlan, míg a kupékat és kabriókat páros számmal jelöli. Ez a hagyomány még 1976-ban indult a 6-os sorozattal és 1989-ben folytatódott a 8-assal, de ideiglenesen megszakadt, amikor az utóbbi gyártását befejezték 1999-ben. A 3-as,5-ös,6-os BMW-k-ből megjelent egy sportosított -M változat is.
1-es sorozat
Az 1960-as évek 2002-es sportszedánjának leszármazottja, kategóriája egyetlen hátsókerékhajtású autója. Elérhető 3 és- 5 ajtós, kupé és kabrió változatban is. Modellek: (116i-122LE-160Nm),(116d-116LE-260Nm), (118i-143LE-190Nm),(118d-143LE-300Nm),(120i-170LE-210Nm),120d-177LE-350Nm),(123d-204LE-400Nm), (125i-218LE-270Nm),(130i-265LE-315Nm),(135i-306LE-400Nm)
3-as sorozat
Középkategóriájú autó, 1975-től gyártják. Az E90-es kódjelű jelenlegi változat már az ötödik generációt jelenti. Az eladások nagy részét ez a modell teszi ki.
A 3 szériának mint minden BMW-nek, van kasztni kódja. Ez a következőképpen néz ki:
1975-1982 E21 1573-2316 cm3-ig, 75-143 le-ig, 4 és 6 hengeres, ebből csak coupe létezett.
1982-1993 E30 1596-2700 cm3-ig, 86-210 le-ig, 4 és 6 hengeres, diesel és benzin, sedan, coupe, touring, cabrio, ix, M3.
1990-2001 E36 1596-3201 cm3-ig, 90-321 le-ig, 4 és 6 hengeres, diesel és benzin, sedan, coupe, cabrio, touring, compact, M3.
1998-2007 E46 1796-3246 cm3-ig, 115-343 le-ig, 4 és 6 hengeres, diesel és benzin, sedan, coupe, cabrio, touring, compact, m3/m3csl.
2005- E90, 91, 92, 93 Újabban a BMW külön jelöli a sedan, touring (kombi), coupe, cabrió.
1975-1982 E21 1573-2316 cm3-ig, 75-143 le-ig, 4 és 6 hengeres, ebből csak coupe létezett.
1982-1993 E30 1596-2700 cm3-ig, 86-210 le-ig, 4 és 6 hengeres, diesel és benzin, sedan, coupe, touring, cabrio, ix, M3.
1990-2001 E36 1596-3201 cm3-ig, 90-321 le-ig, 4 és 6 hengeres, diesel és benzin, sedan, coupe, cabrio, touring, compact, M3.
1998-2007 E46 1796-3246 cm3-ig, 115-343 le-ig, 4 és 6 hengeres, diesel és benzin, sedan, coupe, cabrio, touring, compact, m3/m3csl.
2005- E90, 91, 92, 93 Újabban a BMW külön jelöli a sedan, touring (kombi), coupe, cabrió.
5-ös sorozat
Felsőközépkategóriájú autó. Legjelentősebb változata az M5-ös, egy a Forma-1 által ihletett 507 lóerős V10-es motorral, hétsebességes szekvenciális váltóval.
6-os sorozat
A 6-os széria a BMW luxus-túrakupéja, melynek alapját az ötös sorozat adja.
A modellkínálatba 15 év után 2004-ben visszatérő sportkupé, ill. kabrió. Van M6-os változata az M5-ösből kölcsönzött motorral.
7-es sorozat
Luxusautó. A cég új fejlesztései rendszerint ebben a modellben jelennek meg, például a sokak szerint nehezen kezelhető iDrive fedélzeti számítógép. A világ első üzemanyagcellás autója is ebből a sorozatból került ki.
8-as sorozat
A 8-as sorozat karosszéria kódja, E31. 1989- től 1999 -ig gyártották, V8-as és V12-es motorral. A 8-as tervezése 1986-ban kezdődött,1989 Szeptember elején debütált a Frankfurti Motor Show-n.
X1-es
Az 1-es sorozat sportterepjáró változata. Mérete kisebb mint az X3-as. 2010-ben jelent meg Magyarországon.
X3-as
A BMW kisebbik szabadidőautója a 3-as padlólemezén.
X5-ös
A BMW összkerékhajtású szabadidőautója 2006-tól egy harmadik üléssornak köszönhetően már hétszemélyes. Európában dízelmotorral is kapható.
X6
2008-ban debütált, SAC (Sports Activity Coupe) terepjáró.
Z1
A Z1-es igazi roadster volt, amely a vezetés élményét helyezte előtérbe. Ezért került az autóba az újonnan tervezett hátsó tengely is, amely gokartos menettulajdonságokról gondoskodott.
Z3
A Z3-asokat általában az alacsony súlypont és a hátrahelyezett ülések révén jó súlyeloszlás jellemezte. A belső térben a bőr és egyéb nemes anyagok domináltak, némi krómmal fűszerezve. A coupé hátsó ajtaja kényelmes hozzáférést biztosított a csomagtérhez, amely a kategóriás más sportkocsijaihoz képest szokatlanul nagyra és praktikusra sikerült.
Z4
Kétüléses kupé, illetve roadster, a Z3 utódja.
Z8
Az ötvenes évek klasszikus roadsterére, a BMW 507-esre emlékeztető sportkocsi közvetlen elődjét, a Z07-es tanulmányjárművet 1997-ben a tokiói, majd 1998-ban a detroiti autókiállítás látogatói csodálhatták meg előszőr élőben. A közvélemény pozitív reakciójára válaszként a cég úgy döntött, korlátozott példányszámú sorozatot készít a kocsiból Z8 néven. 1999-ben a frankfurti kiállításon, illetve a mozikban, A világ nem elég című James Bond filmben tárta a világ elé a szériaváltozatot, a Z8-ast.